Skip to main content

Kitap kapağı ,afiş ve diğer işler

 Web sayfama giren her sanatsever benim sadece karakalem portre çizdiğimi düşünüyor.Aslında haksızda sayılmazlar.Çünkü çizimlerimin %90 'ı kişiye özel karakalem portre çalışması.Aslında sadece karakalem portre çizimleri yapmıyorum.Çünkü kurşun kalemler ,renkli kalemler,pasteller sadece portre çizmek için değildir.Hatta bazen üçünüde bir resimde kullandığım olur.Maksat ya gerçek görüntüyü birebir ortaya çıkarmak yada aklımızdan geçenleri en iyi şekilde kağıda dökebilmektir.Kurşun kalemleri sadece kişiye özel sipariş amaçlı portrelerde kullanıyorum.Oysa kitap kapağı,afiş,proje tasarımlarda gerektiği yerde renkli kalemler ve kuru pastel,toz pastel kullanıyorum.Aşağıda daha önce yaptığım çalışmaları eklicem ve bu çalışmalarda kullandığım teknikleri ve malzemeleri anlatmaya çalışacağım.

Yukarıdaki üç boyutlu 3D çalışmamda 35 x 50 cm kağıt kullandım.Bu çalışma sipariş üzerine çizilmiş kitap kapağı çalışmasıdır.Cezaevi duvarını çatlatarak çıkan bir ağaç ve ağaçta salıncak ,bu aslında romanın bir özetidir.Zaten kitap kapaklarının asıl amacıda budur.Boşuna dememişler bir resim bir kitap kadar mesaj verir bizlere.Nacizane bende bu duyguyu aktarmaya çalıştım.Bu çalışmada kurşun kalemler,renkli kalem ve pasteli bir arada kullandım.Sarı alan pastel tozu,pembe alan renkli kuru kalem,diğer alanlarda kurşun kalemlerle çizildi.Baktıkça nasılda kafa karıştırıyor değil mi ? Aslında çizim kolaydı asıl zor olan ana fikri ortaya koymak ve bunu bir karede hayal edebilmektir.

Yukarıdaki çalışmada büyük oranda kurşun kalemler kullanılmış,ufak tefek renkli kuru kalemlerle desteklenmiş ,bireylerin son baharını anlatan bir durum anlatılmaya çalışılmıştır.Kitap kapağı olarak tasarlanmıştı.Tabiki roman tarzında kitaplar için.

Yukarıdaki köpekli çalışmada aslında insani mesaj odaklı bir çalışma olarak çizildi.Sipariş değildi.Çizim ve gerçek görüntülerden fayda alındı.Bir kuru ağaç,bir yaprak,düşünceli bakan insan eli ile harmanlanmış duygusal köpek... Herkesin bakış açısı ve muhakeme kabiliyeti elbetteki farklı olsada bu resme bakan herkes ,o duygusal atmosferi hissedecektir bence.Mesela ben bu resimde kaybolup giden umutlara çaresizce bakmayı görüyorum.Hatta son umutta kaybolmak üzere ama yinede yapacak bir şey ve gücüm yok diyor bu resim.

 Yukarıdaki çalışmamda da aslında ,Dünya'ya bakarken detayları kaçırmamamızı ,mutluluğun belkide detaylarda olabileceğiniz anlatmaya çalıştım.Bunuda gökyüzündeki ay ve kuşlarla vermeye çalıştım.Ay üzerinde gülümseme oluşturan kuşları görmek ...işte bu bir detay mesela ... işte mutlulukta evrendeki gözle görünen ama hayat koşuşturmacasında ,göremediğimiz detaylarda saklı belkide...İşte bu resimde kitap kapağı olarak çizildi.Sipariş değildi.Ama keşke birgün olsa çünkü sosyal medyada paylaştığımda muazzam bir beğeni almıştı.

Kitap kapağı örnekleri içinde en sevdiğim çalışmalardan biriside budur.Sadece kurşun kalemler kullanılmış bir çalışmadır.Bu çalışmada konuyu detaylı anlatmıcam ,ama resmi anlamanız için benim tavsiyem yüzü yere paralel düşünün...

Yukarıdaki kız kulesi çalışmam ,İstanbul'u herkesin kendi bakış açısı ve nasıl görmek istediğini anlatır gibi.Bu çalışma kitap kapağı olarak düşünülmedi.Sadece ben kız kulesini karakelem görmek istiyorum demek içindir.Kimbilir...Her yeri karakalem olarak görmek imkansız,hayal etmek olabilir,ama kağıda dökmek somutlaştırır işte buda gerçekliği yaklaştırır.

 Yukarıdaki çalışma sadece mesaj içerikli bir çalışmadır.Arabanın arka camı toz ve pislikten kapanmıştır.İstanbul slieti işlenmiş,arka cam sileceği çalışımıyor yani kişi kendi pisliğini temizleyemiyor ve yardım istiyor.Gerçektende İstanbul'u temizlemek zor olsa gerek...  

 

  Özetle ,sadece kişiye özel el işi karakelm portre yapmıyorum.Bunun dışında kurşun kalem ve renkli kalemin gücü nereye kadar yetiyorsa sonuna kadar kullanıyorum.Bu bazen kitap kapağı olur,proje olur,tasarım olur,afiş olur,tek tek saymıcam kalem bize değil biz kaleme yön veririr.Bunun için sadece çizebilmek yetmez ,bazen hayal gücünün sınırlarınıda zorlamak gerek.Asıl sanatta budur.Bende aslında farklı zor çizimlerden dahada keyif alıyorum.Çünkü sanatçı kendinden yorum eklediği işlerde daha cesur olur.Mehmet Emin Doğan Mart 2015  www.karakalemresim.net 

Yukarıdaki,çizimde,Mustafa Kemal Atatürk'ün Dikmen dağlarında karda çektirdiği bir fotoğraf referans alınarak,3D üç boyut olarak tasarlanmıştır.

Atatürk'ün kocatepe resminden referans alınan ,3D ve derinlik verilmeye çalışılmış bir çizim.Türkiye haritası baş hizasında bilerek alınmış.

İnsanoğlu şuana kadar iki boyutlu ve üç boyutlu görüntüleri çözebilmiştir.Aslında dört boyutunda varlığı matematiksel olarak ispatlanmışsada ,görüntü olarak tahmin edilememekte ve halen bir somut görüntü oluşturamamıştır.Bugünkü bilgi ve teknoloji 4D dört boyutlu nesneleri somut halde görüntüye dönüştürmekte yetersiz kalıyor.Ama bu demek değildirki 4D dört boyut yoktur yada olamaz.Çünkü insanoğlunun mevcut biyolojik yapısı birçok nesneyi algılamasada varlığını bimektedir.Örnek radyo frekanslarını görmesekte vardır biliyoruz.İnsanların şuan için yada mevcut bedende dört boyutlu nesnelerle haşir neşir olabilmesi pekte mümkün değildir.Duvarın içinden geçmeye çalışmak akıl işi değil yani... Ama stephen hawking'in dediği gibi bedenim özgür olmasada ruhum her yere gidebiliyor.

 Zamanda yolculuk içinde 4d dört boyut gerekiyor.Tüm fiziksel nesneler üç boyutlu olarak vardır.Herşeyin bir genişliği,yüksekliği ve bir uzunluğu vardır.Not: ''İki boyuttta yükseklik kavramı yoktur.Eğer iki boyutlu olarak yaşasaydık o zamanda üç boyutu tezahür edemezdik''.İşte bir uzunlukta zamanda vardır.Son olarak ,dört boyut şuan için zor gözüksede gerçek olan galaksideki solucan deliği denen zamanın yırtık alanlarıdır.Bunlar vardır işte buralardan geçmek için dört boyut şarttır.Yani buralardan ancak ruh geçebilir.Her ruh geçer mi ? işte orada nevsini iyi terbiye etmek gerekiyor sanırım.Zira insanlık tarihi boyunca eldeki en sağlam kaynaklar kutsal kitaplar hep buna vurgu yapmaktadır.Her ne kadar üçüncü boyutla sınırlı ölçülerde ve gizlenmiş bilgilerle temasa geçilmişsede eldeki kaynaklar aslında mecburen iyi insan olmak gerektiğini tereddütsüz ispatlamaktadır.Yaratıcı Allah,bizden cennetten nasıl çıkmışsak o şekilde gelmemizi istiyor.Tek bir hatası yüzünden ilk insan o hatasını telafi etsin diye yere inmiş.Nefsini terbiye etsin istenmiş.Ondan sonra tekrar gerçek mekanına alınacağı vaad edilmiş.Oysa kirlendikçe kirleniyor inanoğlu.Mehmet Emin Doğan 2015

Yukarıdaki çizimde iki boyuttan sıkılmış üç boyuta geçmeye çalışan bir lamba görüyoruz.